Tuesday, June 18, 2013

Omak...nanti dulu yo!

Salam 'alaik...




Perhhhh lama tak nulis, eh bukan tak menaip entry baru, haiiihhh blog ni dah mcm nyawa-nyawa ikan. 

Actually entry ni nak di postkan before practical, tapi takde mase ~mcm biasa, alasan ni lagi~.

Entry ni lebih kpd personal sy ~gaye mcm satu dunia yg bace theetheethee~. Nak di jadikan crite, mcm ni, batch atas saya, yakni sepupu sepapat saya ramai yang telah mendirikan rumah dan tangga, jd skrg ni turn batch kiteorg la pulak. Cuma tggu ambil angka giliran je siapa yang nak dulu. Dan saya, dengan sukacita dan  rela hati akan mengambil turn yang last sekali. Disebabkan tuan diri ini agak alergic dgn p'kataan kahwin ~owh tidak!! saya dah pening-pening lalat sekarang ni~

Masalahnya, ermmm bukanlah masalah sgt sbnrnya, mak saya dah sibuk2 tanya itu dan ini, dah macam FBI, saya nk jawab pon ambil satu minit nak hadam apa la yang mak cuba cakap ni, dan ambil 5 minit nak jawab pertanyaan mak. Haiiihhhh,alasan yang saya guna dulu kini dan esok lusa... "Mak, orgkn belajar lagi...nnt2 la pikir" ~Berpeluh-peluh nak ckp ayat tuh~

Terlalu banyak kekurangan diri dan ilmu yang masih saya tak perbaiki dan tambah. Untuk mendirikan rumah tangga memang la seronok, tp tanggungjwb tu sgt berat. Eh, bukanlah saya nak kata tak payah kahwin, cuma, seseorang itu perlu serius dlm memikirkan hal2 seperti ni. Matlamat mendirikan rumah tangga itu bukan hanya sekadar berseronok berdua, ikatan yang haram telah di sahkan, take care each other, but, kena igt matlamat kita yang di akhirat. Macam mana kita, nak bawa bukan diri kita shj tapi keluarga yang kita bina tu masuk ke syurga, mendapat redha Allah, at the same time kita mengajar keluarga kita dengan suasana islami. Therefore, pemilihan pasangan itu penting, dan di tahap inilah yang saya tak lepas2 lagi teeetttt =p.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...