Wednesday, June 27, 2012

Project for Palestine

8 Syaaban 1433

Salam 'alaik



Alhamdulillah ketika cuti smester yang lepas, saya dan teman-teman bulatan gumbira yang di sayangi berpeluang untuk melawat Aqsa Syarif.

Aqsa Syarif? pe tu? name orang ke? Let me brief......

Aqsa Syarif adalah salah satu badan NGO yang menjadi intermediate organization which dealing with Palestine. Aqsa Syarif mempunyai empat misi iaitu Penyebaran Maklumat, Bantuan Kemanusiaan, Bantuan Kewangan dan Kerjasama. For further information you may visit this website Aqsa Syarif.

Alhamdulillah juga kami berpeluang untuk interview secara live orang-orang kuat mereka =). So, from that session we got a lot of information yang sebelum ni kita rasa kita tak mampu untuk menolong saudara kita di sana melainkan doa sahaja. But, sebenarnya sangatlah banyak program yang boleh kita join sambil memberi sumbangan kepada mereka. Antaranya.......

1. Rose2Rose



Projek "Rose2Rose, Women2Women, Aqsa2Gaza" merupakan salah satu projek Aqsa Syarif Berhad dengan kerjasaa NGO Persatuan Wanita Muda Islam d Gaza memberi peluang kepada kaum wanita Palestin untuk bersama-sama meningkatkan taraf kehidupan di tanah kelahiran mereka. Ini kerana Aqsa Syarif sangat perihatin kepada peranan wanita Palestin yang terpaksa hidup dalam tekanan akibat serangan dan kepungan berterusan rejim zionis ke atas bumi suci Palestin. 
Sumbangan anda diperlukan dan sumbangan khusus kepada projek ini boleh disalurkan ke Akaun Maybank Islamik: 551575-004299 atau Bank Islam : 1209-20100-340904 atas nama AQSA SYARIF BERHAD. Sila hubungi untuk maklumat lanjut.

Projek ini juga, Rose2Rose akan mengadakan Majlis Makan Malam Amal Rose2Rose dengan kerjasama daripada beberapa organisasi yang lain. Maklumat adalah seperti berikut:

Tarikh: 14 Julai 2012
Masa: 8.00 malam-11.00 malam
Tempat: Dewan Kristal, TM Convention Centre, Menara TM, Kuala Lumpur.

Meja makan malam amal dibuka untuk jualan:
Platinum (RM 10,000); Emas (RM 5,000); Perak (RM 3,000)
Kerusi individu juga dibuka untuk jualan:
Platinum (RM 1,000); Emas (RM 500); Perak (RM 300)

Untuk pertanyaan/tempahan, hubungi:
Ibu pejabat Aqsa Syarif: +603-87334636
atau email : rose2rose@aqsasyarif.org.my 

2. Penajaan anak yatim Palestin dan Penajaan keluarga miskin.
Please visit this website for further information: Penajaan




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...