Thursday, August 2, 2012

Dengan langkah ini.....

14 Ramadhan 1433

Salam 'alaik....



Dengan langkah ini.....
Dengan langkah ini aku melangkah ke sana ke mari untuk menuntut ilmu,
menghadiri bulatan gembira, membantu akhowat dan semestinya...
membantu untuk menyebarkan agama yang haq!

Dengan langkah ini.....
Aku mampu menyapa saudara seIslam ku,
Tatkala berselisihan,
Membuatkan aku berasa Islam is unity and we're one family,

Ku panjatkan doa pada ya Rabb,
Tika Engkau menanyakan soalan,
"Hai si fulanah, apakah sumbangan yang kau berikan pada Islam?"
Moga setiap langkah yang aku susuli,
Itulah yang menjadi bahan bukti pada-Mu.

Ku panjatkan lagi doa pada-Mu ya Rahman,
"Andai terdapat keistimewaan pada diriku,
hatta hanya sekelumit yang mampu aku sumbangkan pada Islam,
Moga aku mampu menggunaknnya di jalan yang benar,
Aku mengharap petunjuk-Mu ya Raheem,
Agar tidak tertipu dengan hasutan duniawi"



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...